3/3 Egypten

Idag ger vi oss av till paradisön, det är en ö som är så fin, det är därför den kallas så.
Dagen börjar med att vi går upp och sedan frukost, sedan åker vi buss till marinan därifrån som vi ska ta en båt.
När vi väl kommer på båten lägger vi oss fram på fören och solan, det är jättevarmt idag så det är skönt att det fläktar lite.


Så här ser ön ut ifrån båten, vi är inte framme än men jag tar ett kort ifrån båten för ön ser verkligen ut som ett paradis.
Egypten 3/3

Sola och bada gör att man blir hungrig, vi väntade på mat för när man beställde denna resan så ingick buffé så vi gick upp och åt och gud va mycket mat det fanns, vi åt så mycket att vi knappt kunde röra oss efter, det var jätte god mat, apelsiner till efterrätt dom visas i en av bilderna nedan, en stor och en liten, vi kallade dom mamma och bäbis.



Sedan badade jag massor efter en stund solande, jag snorklade även lite fast inte så långt ut men alla fina fiskar fans endå långt in eftersom det är vår i Egypten nu med så håller fiskarna sig långt in där det är varmare, dom var jätte färgglada och stora och små, alla var olika men helt underbart fina, det kan jag lova var en upplevelse.


Sedan när vi åkte hem blåste det lite mera, vatten skvätte upp på oss alla men min moster satt längst fram och fick endå inget vatten på sig, hon hade det skönt hon, det slutade iallafall med att vi gick in i kupén och satte oss.


Sedan hem och duscha och göra oss lite fina för vi ska gå ut och äta på en restaurant som ligger en bit bort, Mats och Lena ska också med dit så det ska bli jätte trevligt, det finns så mycket god mat i Egypten, och billigt är det också.


Efter ett tag blev vi trötta, eftersom maten var så himla god åt vi jätte mycket och då blir man trött, så vi gick hem för att lägga oss men på vägen hem såg jag en jätte söt hund, jag var tvungen att ta kort på den. Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0