2/3 Egypten

Ja då var det söndag, i morse sov vi ganska länge, sedan ner och åt jätte mycket god frukost.
På vårat hotell så har vi frukost buffé och då är det en kock som står där varje morgon och steker omelett till oss, man säger bara till och vad man vill ha i, det är dom godaste omeletterna jag ätit faktiskt, jätte goda är dom.
Sedan gick vi och handlade lite och sedan blev det stranden.
När vi kom till standen badade vi och solade lite sedan gick vi och åt, vi gick inte så långt utan vi åt på stranden.


Efter det kom Mats och Lena ner till stranden och badade och solade med oss, som var lite trötte efter gårdagen.
Men nu har dom kommit upp och fått i sig mat och värme, vi bestämde att vi skulle gå och handla på vällen och Lena skulle göra likadana flätor som mig, och det gjorde vi.
Här flätar en kille Lenas hår och mamma står jätte hungrig och kollar på, i Egypten luras dom väldigt mycket, så ska ni åka dit så tänk på det, dom sa att hennes flätor skulle ta 25 minuter, samma som dom sa till mig men mina tog en timma, Lenas flätor tog två timmar eftersom hon hade så kort lugg så dom var tvugna att fläta i tråda. Men fint blev det.

När vi var klara där blev det full språng mot Fish house, det var en restaurant som hette så där, dom serverade bara rätter med fsk, och vi ville testa det. Jag kan lova att det var det godaste jag ätit på hela veckan, vi åt tre rätters med massa fisk soppor, ris med fisksås, tom. fisk efteråt. Det var jätte gott, men när vi kom intyckte jag det såg lite illa ut (bild kommer neranför), där är det en låda med massa fiskar i, dom kunde man peka på och säga typ, den fisken vill jag äta sedan, vi gjorde inte det för jag tyckte synd om fiskarna, visst det är så på många ställen men jag har aldrig sett det och vill aldrig tillaga en fisk jag sett innan me, man kunde även få välja stora fiskar ifrån ett akvarium som levde, hmm skumt, jag gillade det inte iaf så vi tog något ifrån meyn.
När vi sedan beställde notan fick vi hattar me som det stod fishhouse på, jag och mamma var tvugna att prova dom och det genom att ta ett kort även Mats provade den, vad tycks?
I vilket fall älskar jag min mamma, hon gör min dag lycklig. Tack för att du finns och gav mig ett liv.

Sedan gick vi tillbaka till hotellet, dom stora skulle dricka öl och så var det även en uppvisning med en egyptisk man som skulle dansa, och det tyckte vi skulle vara intressant och kolla på.
Han hade massa saker på sig som han tog av sig samtidigt som han snurrade, asså stora tjolar som han kunde öppna och dra över huvudet så han såg ut som en bikupa, asså det var så fantastiskt att titta på, han snurrade i en kvart ungeför som uppvisningen var sedan gick han och stängde av musiken och gick, han vingla inte ens till, visst han kanske har övat mycket men endå något måste ju hända i kroppen när man snurrar så länge och så fort, aja här är bild på honom, lite mörk men man ser endå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0